Jet Ski Dolphin Tour with Alabama Extreme Watersports

View
All
5 stars
152
4 stars
10
3 stars
3
2 stars
0
1 star
1

Hang out with dolphins in their backyard on the gorgeous waters of Orange Beach! Guided by a qualified and professional jet-ski operator, this jet-ski sightseeing tour gets you up close and personal with dolphins and their aquatic friends! Zoom across the bay or take it slow and explore; you’re the captain!

Activity Highlights

  • 2-seater Yamaha 4-stroke wave runners
  • Zippy acceleration, superior handling & stability
  • 95% success rate of finding dolphins
  • Smaller groups for more personal attention

What's Included

  • 2 Seater Jet Ski
  • Life Vests
  • Fuel (1 tank only)
  • Dry Box for wallet, keys & cell phone storage
  • Orientation

What to bring

  • Suntan lotion
  • Cellphone
  • Camera (with waterproof case)
  • Towel

Restrictions

  • Renters must be 19, possess a valid govt. issued photo ID, and a VALID credit card for incidentals.
  • Minimum age to ride is 3. All kids have to ride behind the driver and be able to hang on.
  • Drivers must be at least 16 years of age with a valid drivers license.
  • Waverunners are strictly prohibited from entering the Gulf of Mexico.
  • Riders are not required to possess a boaters license.
  • Only 2 people per jet ski with a max weight of 400lbs.
  • Minimum of 2 Waverunners to depart for the tour. If they do not get at least 2 paying Waverunners, the customer may switch to another day, take a rental, or request a refund.

Additional information

  • Free marine parking is available.
  • This activity is not handicap accessible.
  • Bathrooms located at the marina.
  • No service or comfort animals allowed on jet skis.
  • We reserve the right to refuse service to anyone we feel is not capable of operating equipment.
  • The top speed of the VX110 Waverunner is approximately 55 mph.
  • Jet skis have compartments for small valuables such as wallets, watches, and jewelry. However, it is best to leave all these items at home or in your vehicle.
  • If the weather is unfavorable for boating, the trip will be rescheduled for another time or day. If the customer cannot reschedule, a refund will be issued for the full amount.
  • If you are forced to return early due to weather or dangerous water conditions while boating, the price will be prorated accordingly.
  • Fees may be assessed for late return of the equipment. Please return on time. For maximum efficiency, we schedule our tours back-to-back.

Cancellation policy

Customers may cancel at least 24 hours prior to their arrival date and time to receive a full refund minus a $5 service fee. Customers that cancel after the 24 hour period will not be eligible for a refund. If the weather is unfavorable for boating, the trip will be rescheduled for another time/day or a full refund will be issued. No-shows will not be refunded. Customer may make changes to the reservation without any fees as long as it's outside the 24 hour cancellation period. We do not rent to anyone without a US drivers license or under the age of 19! Drivers must be 19 with a valid US drivers license. Refunds will not be given for anyone who fails to comply with this restriction.

Check Availability/Book online

Read what other TripShock! travelers think about the Jet Ski Dolphin Tour with Alabama Extreme Watersports. What they loved, what they liked and what they think could be improved, it's all here to help you make the most of your next trip. Only TripShock! customers may leave reviews. Please login to your reservation to post your review.

good tour, poor business

Review of Jet Ski Dolphin Tour with Alabama Extreme Watersports

  • Heather Zimmerman Sikes, LA Aug 9 2016 09:40am

    Let me begin by saying the tour was great as was our guide. I have to give this a poor rating because of two things though: 1) When we called to book our tour we were told it would be for Thursday at 5PM. We left the beach, changed clothes and arrived at the location to learn that the tour was booked for Friday instead without anyone contacting us. So we left with a very upset 4 year old. Someone from booking contacted us and was supposed to talk to her boss about getting us a discount on another booking since they messed ours up. She said she would call right back. It has been 5 days and we still haven't heard back from her or anyone. Friday we showed up for our tour and it was post poned due to lightening. We were leaving on Saturday but agreed to do the tour Sat at 7AM before leaving for home. We enjoyed our tour very much. We did purchase the go pro package which brings me to the second complaint. 2) After the tour we were told that the video would be emailed to us. Today is Tuesday and we still haven't received the go pro video via email. I would definitely go on the tour but be careful about your booking because Saturday there was another couple show up for a tour that they thought had been booked for Saturday but booking messed it up and scheduled it for Sunday and I would not waste the money on the video since we have not even received ours.

    Verified TripShock! Traveler Review
  • Management Response, about 3 years ago

    Hi Heather, Thank you for writing this review and we are glad you enjoyed the tour. We are very sorry for our mistake. Our staff member did book you for the wrong date and we acknowledge the error and assume full responsibility. As far as the GoPro package, our manager was gone for the weekend that handles the delivery of the video. Once he got back today, he made sure to call you and he told us that you were taken care of. We decided to go ahead and refund you for the GoPro package due to the scheduling error. We hope you would give us a chance in the future. As you can see with our past reviews, this is uncommon of our business to have screw ups like this. Thank you again for visiting us and we hope your vacation was a success!

Review list is filtered by the star count (3). Click here to reset this filter.

1-3 of 3
First
Last
  • Brent Smallwood USA about 1 year ago

    Average experience

    We had a good time but there were a lot of “issues”

    Verified TripShock! Traveler Review
  • Management Response, about 1 year ago

    We are glad you had fun but if you'd like to explain these "issues" in depth our email is [email protected]

  • Amanda USA about 2 years ago

    Wasn't what I expected

    I booked this for my 6 year old son, significant other and I to go on. We fell off as soon as we got out past the dock. I wish we would have been told how touchy the waverunner was when you tried to turn it so we would have been more prepared. My son got upset and wanted to go back in. We fell off a few more times trying to get back on. My son and significant other decided not to go. I brought them back in and our tour guide followed us in. He apologized and went on. I wasn't wasting our trip that was paid for and still wanted to go. I had to catch up with the rest of the group. Then we went into an area that was more calm, stayed for a minute then left. We drove around for a while went into another calm area for a few minutes and drove around more. At one point our tour guide was so far... read more

    Verified TripShock! Traveler Review
  • HEATHER ZIMMERNAN Sikes, LA about 3 years ago

    good tour, poor business

    Let me begin by saying the tour was great as was our guide. I have to give this a poor rating because of two things though: 1) When we called to book our tour we were told it would be for Thursday at 5PM. We left the beach, changed clothes and arrived at the location to learn that the tour was booked for Friday instead without anyone contacting us. So we left with a very upset 4 year old. Someone from booking contacted us and was supposed to talk to her boss about getting us a discount on another booking since they messed ours up. She said she would call right back. It has been 5 days and we still haven't heard back from her or anyone. Friday we showed up for our tour and it was post poned due to lightening. We were leaving on Saturday but agreed to do the tour Sat at 7AM before leaving... read more

    Verified TripShock! Traveler Review
  • Management Response, about 3 years ago

    Hi Heather, Thank you for writing this review and we are glad you enjoyed the tour. We are very sorry for our mistake. Our staff member did book you for the wrong date and we acknowledge the error and assume full responsibility. As far as the GoPro package, our manager was gone for the weekend that handles the delivery of the video. Once he got back today, he made sure to call you and he told us that you were taken care of. We decided to go ahead and refund you for the GoPro package due to the scheduling error. We hope you would give us a chance in the future. As you can see with our past reviews, this is uncommon of our business to have screw ups like this. Thank you again for visiting us and we hope your vacation was a success!

1-3 of 3
First
Last
Note: It is the responsibility of the activity/tour company to ensure the accuracy of the photos displayed. TripShock.com is not responsible for any inaccuracies in the photos.

greg
2016-06-04 19:14:52

to the top